Metaforičko okviranje dječje ovisnosti o digitalnim medijima u medijskom diskursu

Autor(i)

  • Mersina Mujagić Pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću
  • Alma Pehlivanović Pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.52580/issn.2232-8556.2023.12.13.175

Ključne riječi:

digitalna ovisnost, konceptualna metafora, namjerna metafora, identifikacija metafore

Sažetak

Rad istražuje pojavu ‘prekomjerne upotrebe tehnologije od strane djece’ analizirajući tekstove o ovisnosti djece o digitalnim medijima, kao i tekstove na temu koncentracije i pažnje za koje se smatra da su pogođeni ovom prekomjernom upotrebom tehnologije. Dajući svoje mišljenje o temi, autori članaka pribjegavaju korištenju konceptualne metafore – kognitivnog mehanizma gdje se apstraktniji koncept (ciljna domena) poima pomoću drugog, konkretnijeg pojma (izvorne domene). Autentični jezički podaci otkrivaju upotrebu metaforičkih jezičkih izraza kao što su 'digitalno predoziranje' i 'elektronički kokain', koji šalju uznemirujuću poruku da se djeca 'predoziraju'. Ova detaljna analiza ima za cilj istražiti: (a) vrste metafora (prema trodimenzionalnom modelu analize metafora; cf. Steen et. al., 2010.) u člancima o ovisnosti djece o medijima; (b) da li je metafora OVISNOSTI dominantna i namjerna; (c) koja je njena komunikativna funkcija s aspekta autora, ali i njen retorički efekat na recipijente (osobito roditelje); (d) implikacije njene kombinacije s drugim metaforama unutar rečenice ili odlomka; (e) mogućnost upotrebe alternativnih metafora.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-10-01

Broj časopisa

Rubrika

Articles