Strani jezik struke – analiza motivacije i stavova studenata zdravstvenih usmjerenja
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.52580/issn.2232-8556.2023.12.13.158Ključne riječi:
strani jezik struke, motivacija, stavovi studenata o jeziku strukeSažetak
Značaj poznavanja stranih jezika u globalnom okruženju karakterizira se kao ključna komponenta kako za jačanje međunarodne komunikacije i suradnje tako i za mobilnost na tržištu rada. Engleski jezik se danas koristi kao jezik međunarodne komunikacije u različitim područjima, dok njemački jezik sve češće postaje jezikom komunikacije unutar prostora Europske unije. U ovom radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog na kolegijima Engleski jezik i Njemački jezik na prvoj godini preddiplomskog studija Radiološke tehnologije i Fizioterapije na Fakultetu zdravstvenih studija Sveučilišta u Mostaru. Cilj istraživanja je bio analizirati stavove i motivaciju studenata za učenjem stranog jezika struke u okviru studija. Analizirani su čimbenici koji doprinose motivaciji studenta prema učenju stranog jezika struke, kao što su potreba za komunikacijom u struci, očekivanja zaposlenja u međunarodnom okruženju ili želja za osobnim razvojem. U tu svrhu konstruiran je anonimni anketni upitnik proveden među ciljanom populacijom studenata (N=95), a za statističku analizu prikupljenih podataka koristio se statistički program SPSS 20.0. U uvodnom dijelu rada je dan uvid u dosadašnja istraživanja koja su se bavila motivacijom za učenjem stranih jezika struke, a u nastavku su prikazani rezultati provedenog istraživanja. Dobiveni rezultati omogućuju detaljnu analizu motivacijskih faktora i mogu se koristiti za razvoj različitih pristupa nastavi i prilagođenih nastavnih strategija koje bi potaknule motivaciju studenata.