Povezanost elementa i metoda vrednovanja u nastavi Biologije, Bosanskog jezika i književnosti i Engleskog jezika

Autor(i)

  • Amela Medar Univerzitet „Džemal Bijedić“ Mostar, Pedagoški zavod
  • Aida Džiho Univerzitet „Džemal Bijedić“ Mostar, Fakultet humanističkih nauka
  • Alema Fazlić Osnovna škola Gnojnice, Mostar

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.52580/issn.2232-8556.2023.12.13.30

Ključne riječi:

vrednovanje, ocjenjivanje, kriteriji vrednovanja, ishodi

Sažetak

Praćenje, vrednovanje i procjenjivanje znanja učenika neodvojivi su procesi koje nastavnici

predmetne nastave primjenjuju gotovo svakodnevno u svom odgojno-obrazovnom radu. Iskustva

nastavne prakse ukazuju na činjenicu da je upravo vrednovanje učeničkih postignuća jedno od

najosjetljivijih područja rada nastavnika. Procesi ocjenjivanja, vrednovanja i izvještavanja o

učeničkim postignućima često su u fokusu stručne javnosti i kao takvi predmet su brojnih rasprava i

nesporazuma. Kao najveći nedostaci sistema vrednovanja na području Hercegovačko-neretvanskog

kantona na nivou osnovnog odgoja i obrazovanja ističe se nepostojanje jasnih kriterija prema kojima

se vrednuju učenička postignuća i željene razine objektivnosti, što dovodi do poticanja negativnih

obrazaca motivacije i učenja kod učenika.

Vrednovanje učenika u nastavi je složen i kompleksan proces. U tom procesu nastavnici mogu pomoći

sebi i učenicima samo ako u okviru svog nastavnog predmeta ostvare djelotvoran sistem evidentiranja,

praćenja i provjeravanja znanja i vještina učenika. U radu su detaljno opisani bitni elementi procesa

vrednovanja, a to su metode vrednovanja, izvori koji se koriste u procesu vrednovanja, kriteriji

vrednovanja i ocjenjivanja. Ovim radom su izlažene spoznaje i razmišljanja autora, kroz jasne prikaze

konkretnih primjera za unapređenje procesa praćenja, provjeravanja i ocjenjivanja učenika u nastavi

Biologije, Bosanskog jezika i književnosti i Engleskog jezika, utemeljene na savremenim reformskim

zahtjevima.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-09-26

Broj časopisa

Rubrika

Articles