Povezanost elementa i metoda vrednovanja u nastavi Biologije, Bosanskog jezika i književnosti i Engleskog jezika
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.52580/issn.2232-8556.2023.12.13.30Ključne riječi:
vrednovanje, ocjenjivanje, kriteriji vrednovanja, ishodiSažetak
Praćenje, vrednovanje i procjenjivanje znanja učenika neodvojivi su procesi koje nastavnici
predmetne nastave primjenjuju gotovo svakodnevno u svom odgojno-obrazovnom radu. Iskustva
nastavne prakse ukazuju na činjenicu da je upravo vrednovanje učeničkih postignuća jedno od
najosjetljivijih područja rada nastavnika. Procesi ocjenjivanja, vrednovanja i izvještavanja o
učeničkim postignućima često su u fokusu stručne javnosti i kao takvi predmet su brojnih rasprava i
nesporazuma. Kao najveći nedostaci sistema vrednovanja na području Hercegovačko-neretvanskog
kantona na nivou osnovnog odgoja i obrazovanja ističe se nepostojanje jasnih kriterija prema kojima
se vrednuju učenička postignuća i željene razine objektivnosti, što dovodi do poticanja negativnih
obrazaca motivacije i učenja kod učenika.
Vrednovanje učenika u nastavi je složen i kompleksan proces. U tom procesu nastavnici mogu pomoći
sebi i učenicima samo ako u okviru svog nastavnog predmeta ostvare djelotvoran sistem evidentiranja,
praćenja i provjeravanja znanja i vještina učenika. U radu su detaljno opisani bitni elementi procesa
vrednovanja, a to su metode vrednovanja, izvori koji se koriste u procesu vrednovanja, kriteriji
vrednovanja i ocjenjivanja. Ovim radom su izlažene spoznaje i razmišljanja autora, kroz jasne prikaze
konkretnih primjera za unapređenje procesa praćenja, provjeravanja i ocjenjivanja učenika u nastavi
Biologije, Bosanskog jezika i književnosti i Engleskog jezika, utemeljene na savremenim reformskim
zahtjevima.