Prepoznavanje darovitosti i unapređenje načina rada sa darovitom djecom u vrtiću
Ključne riječi:
darovitost, potencijalno darovito dijete, vrtićSažetak
Smatramo da je predškolski period ključan za podsticanje razvoja svih postojećih potencijala kod djece, a pravilna detekcija i višestruka stimulacija mogu intenzivnije razviti i iskazati darovitost djeteta najbolje upravo u predškolskom periodu razvoja. U tome presudnu ulogu ima porodica, ali i odgojno-obrazovne ustanove u kojima djeca provode veliki dio vremena. Stoga je veoma značajna uloga pedagoga kao stručnog saradnika u odgojnoobrazovnoj ustanovi za pravilnu detekciju darovite djece, te osmišljavnje, vođenje i interpretiranje načina i efekata rada sa njima. Tema ovoga stručnog rada je prepoznavanje darovitosti u vrtiću, pogled na pedagošku praksu i načine rada s potencijalno darovitom djecom u nekim predškolskim ustanovama u Kantonu Sarajevo. U radu je kratko prikazan teorijski okvir, neophodan za razumijevanje teme i pojma darovitosti, kao i drugi srodni pojmovi i definicije. Kako bismo utvrdili da se radi o prepoznavanju darovite djece u jednom od vrtića na području Kantona Sarajevo identifikovan je i praćen potencijalno daroviti četverogodišnjak V.Z. iz Sarajeva kroz studiju slučaja.