Zastupljenost prostornog oblikovanja u nastavi likovne kulture III i IV razreda osnovnog obrazovanja
Ključne riječi:
obrazovanje i odgoj, likovna kultura, likovne oblasti, likovne tehnikeSažetak
Predmet ovoga rada je primjena likovne oblasti prostornog oblikovanja u III i IV razredima devetogodišnjeg osnovnog obrazovanja. Cilj istraživanja je da se ispita i istraži zastuljenost ove likovne oblasti i njenih tehnika prema važećem nastavnom planu i programu u III i IV razredima osnovne škole. Uzorak se sastoji od 214 učenika i 10 nastavnika. Odabir istraživačkih metoda za izvođenja relevanthih zaključaka su: deskriptivna metoda, metodu teorijske analize i istorijska metoda. Dobiveni rezultati putem anketnog upitnika koji se odnosio na nastavnike pokazuju da su likovne oblasti podjednako zastupljene 100%, te je i većina učenika, (96,26%) odgovorila potvrdno na isto pitanje, ali u rezultatima o tome šta se najčešće radi na času likovne kulture, većina učenika (82,71%), odgovorila je crtanje, dok je preostalih 18,69% odgovorilo da najčešće slikaju. Po stavovima učenika likovne oblasti nisu jednako zastupljene kao što to pokazuju rezultati ankete provedene među nastavnicima. Dokazano je da su dvije likovne oblasti, crtanje i slikanje, najviše zastupljne dok su oblasti vjarstva i grafike često izostavljene, čime se ne ostavlja dovoljno prostora u nastavi da se učenici upoznaju i savladaju ostale tehnike.