Procjena učeničkih postignuća u razumijevanju pročitanog teksta
Ključne riječi:
čitanje, razumijevanje, postignuća, procjenaSažetak
U radu je prikazano ispitivanje provedeno s ciljem procjene postignuća učenika u čitanju i razumijevanju pročitanog teksta od strane učitelja i istraživača. Ovakve procjene doprinose boljem razumijevanju procesa čitanja i tipova zadataka koje se koriste u testovima razumijevanja. U ispitivanju je učestvovalo 200 ispitanika, po stotinu u kontrolnoj i eksperimentalnoj grupi, koji su radi bolje procjene ujednačene po spolu, rezultatima postignuća u čitanju i pisanju i obrazovnoj strukturi roditelja. Rezultati testova razumijevanja pokazuju pozitivan učinak na postignuća učenika nakon uvođenja eksperimentalnog postupka. Kvantitativna analiza utvrdila je veću povezanost kriterija ocjenjivanja s ispitanicima eksperimentalne grupe i ispitivača nego što je to slučaj s ispitanicima kontrolne grupe.