Savremeni pristup dualnom obrazovanju na visokoškolskim ustanovama

Autor(i)

  • Branka Kovačević Filozofski fakultet Pale, Univerzitet u Istočnom Sarajevu

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.52580/issn.2232-8556.2023.12.13.85

Ključne riječi:

dualno obrazovanje, visokoškolske ustanove, savremeni pristup

Sažetak

U fokusu obrazovnih politika mnogih zemalja nalazi se problematika dualnog obrazovanja na visokoškolskim ustanovama. Eksperti obrazovanja naglašavaju da je dualno obrazovanje okarakterisano kao uspješan i ka budućnosti okrenut model koji spaja formalno, univerzitetsko obrazovanje i neformalno sticanje primjenljivih stručnih znanja i vještina radom studenta na praktičnim problemima u firmama. Cilj rada bio je analizirati i sagledati modele dualnog obrazovanja na visokoškolskim ustanovama evropskih zemalja (Njemačka, Austrija i Švajcarska), kao i razvoj dualnog obrazovanja na univerzitetima Bosne i Hercegovine i zemljama regiona. Pred Njemačkom, Austrijom i Švajcarskom nalaze se izazovi kako postojeće modele dualnog obrazovanja uskladiti sa preporukama EU za dualni model studija, odnosno kako inovirati postojeće programe na temelju kriterijuma za kvalitetno i efikasno dualno obrazovanje. Ove zemlje i dalje imaju u perspektivi promovisanje vlastitog modela dualnog obrazovanja, te podršku i pomoć zemljama koje su za ovaj model zainteresovane. S druge strane proces razvoja dualnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini i zemljama regiona ide veoma sporo. Od svih zemalja regionа samo je Srbija usvojila Zakon o dualnom modelu studija u visokom obrazovanju i pokrenula dva programa dualnih studija. U Bosni i Hercegovini postoje oprečna mišljenja o dualnom obrazovanju. Jedni smatraju da je dualno obrazovanje ključ za povećano zapošljavanje, dok drugi upozoravaju da se time znatno snižava obrazovni prag i smanjuju kompetencije mladih. Zbog toga je potrebno izvršiti kompleksnu analizu postojećeg stanja na visokoškolskim ustanovama i utvrditi područja u kojima je moguće razviti dualne studije. Sljedeći koraci odnose se na razradu regulative za kreiranje modela dualnog obrazovanja u skladu sa obrazovnim, društvenim i ekonomskim ciljevima i potrebama, jačanje kapaciteta visokoškolskih ustanova i uključivanje socijalnih partnera u proces donošenja odluka u procesu dualnog obrazovanja.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-09-30

Broj časopisa

Rubrika

Articles